Zasady SemiMilsimów ASG-Olsztyn

1 Magazynki

1.1 Replika broni zasilanej w rzeczywistości z taśmy – każdy magazynek o dowolnej konstrukcji. Magazynek nie może zawierać więcej niż 500 kulek.

1.2 Magazynki reale, lowy, midy mogą zawierać nie więcej niż 68 kulek. Można ich nosić dowolną ilość

1.3 Limity kulek obowiązują bez względu na to ile “zostaje w hop-upie”.

1.4. Zamiast innych magazynków, można mieć JEDNEGO hi-capa, posiadającego do 300 kulek. Hi-cap musi być oznaczony taśmą przez organizatorów i replika z hi-capem strzela ogniem pojedynczym. Posiadanie hi-capa wyklucza używanie innych magazynków

1.5 Magazynki można doładowywać tylko na respie. Nie ma możliwości doładowywania w polu. Jedynym wyjątkiem są bronie zasilane w rzeczywistości z taśmy. Można je tyle razy doładować, ile nosi się ze sobą pudełek, o wymiarach odpowiadających rozmiarowi boxa w realnej broni

2 Trafienie

2.1 Jeżeli zostaniesz trafiony krzyczysz „dostałem”, podnosisz rękę, padasz na ziemię, możesz przeczołgać się w poszukiwaniu osłony ale nie więcej niż 2 metry. Dotyczy to trafienia w człowieka lub, w którąkolwiek część oporządzenia, poza aktualnie używaną bronią.

2.2 Niezależnie od ilości kulek w serii traktowana jest ona jako jedno trafienie.

2.3 Możesz wzywać pomoc krzykiem.

2.4 Możesz zostać dobity

2.5 Nie możesz walczyć, przemieszczać się samodzielnie, przekazywać raportów ani w żaden inny sposób działać na korzyść swojej drużyny.

2.6 Do czasu opatrzenia możesz przemieszczać się powolnym krokiem, opierając się ramieniem o osobę, która nie jest ranna.

2.7 Możesz zostać opatrzony zgodnie z pkt 9, w takim przypadku wracasz do gry bez żadnych ograniczeń.

2.8 Jeżeli w czasie 10 min nie zostaniesz opatrzony umierasz.

2.9 Każde kolejne trafienie oznacza automatyczną śmierć (wyjątek patrz pkt 4.2).

2.10 Jeśli zostałeś trafiony w broń nie możesz jej używać, poza przypadkiem gdy wrócisz do bazy lub dokonać jej wymiany.

3 Opatrzenie rany

3.1 Opatrzonym można zostać jedynie przez wyznaczonego przez Organizatora medyka.

3.2 Opatrzenie polega na założeniu bandaża na korpus rannego. Opatrunek może zostać założony na bluzę lub kurtkę natomiast nie opatrujemy kamizelek czy innych elementów oporządzenia.

3.3 Źle założony opatrunek (spadający, zrolowany, zwisający itp.) oznacza wykrwawienie się rannego i jego śmierć.

4 Kamizelki kuloodporne i hełmy

4.1 Kamizelka kuloodporna musi być oryginalna (ochrona balistyczna min klasa IIIA) lub mieć odpowiednie wymiary i wagę (replika kamizelki kuloodpornej i/lub hełm o minimalnej wadze łącznej 4 kilo).

4.2 Osłona balistyczna daje możliwość otrzymania dodatkowego zranienia przed automatyczną śmiercią o ile pierwsza rana była przed zranieniem opatrzona.

4.3 Osłona balistyczna działa niezależnie od miejsca trafienia.

  1. Tarcza balistyczna

Musi być oryginalna lub mieć wymiary: 60cm/90cm i wagę 13 kg lub 70cm/170cm i wagę 20 kg. Tarcza nie ulega uszkodzeniu. Posiadanie tarczy nie chroni przed bezpośrednimi trafieniami w gracza.

6 Oznaczenie rannego i martwego

6.1 Postępujesz w sposób określony w pkt 2. Nie oznakowujesz się w żaden sposób.

6.2 Pamiętaj, że trupy nie gadają.

6.3 Ranni i trupy mogą zostać przeszukani. Przeszukanie polega na indywidualnej deklaracji. Przeszukany musi oddać wszystkie przedmioty związane z grą. Ranny lub zabity nie musi oddać swojej broni, ale możliwe jest dokonanie wirtualnej wymiany uszkodzonej broni.

7 Odblaskowa kamizelka i migająca lampka

7.1 Odblaskowa kamizelka oznacza, że osoba jest poza grą (off game). Dotyczy to tak zabitych jak i organizatorów itp.

7.2 Jeśli zginąłeś i założyłeś odblaskową kamizelkę trupa przestajesz brać udział w scenariuszu. Nie ma możliwości przeszukania Cię ani zabrania przedmiotów. Nadużywanie tego przywileju będzie karane.

7.3 W nocy dodatkowo oznacz się w widocznym miejscu migającą czerwoną lampką.

7.4 Jeśli chcesz wyjaśnić off game konflikt, problem, porozmawiać z przeciwnikiem lub orgiem – załóż odblaskową kamizelkę.

8 Deklaracja strzału

8.1 Przy bezpośredniej bliskości (max 5 metrów) od celu możesz zadeklarować strzał. Deklaracja skierowana jest do konkretnej pojedynczej osoby. Deklaracja brzmi „strzał”.

8.2 Osoba, do której został oddany deklarowany strzał może powiedzieć „sprawdzam” w tej sytuacji deklarujący musi oddać strzał pod nogi sprawdzającego. Istotna jest sprawność repliki, a nie celność strzału.

9 Cicha śmierć – ogłuszenie

9.1 Jeśli jesteś blisko kogoś (na wyciągnięcie ręki) możesz tą osobę dotknąć (musisz dotknąć obiema rękami korpus i/lub głowę atakowanego) i zadeklarować jej zabicie mówiąc „nie żyjesz” lub ogłuszenie mówiąc „ogłuszony”.

9.2 Ręce masz trzymać na atakowanym, aż do momenty gdy będzie leżał na ziemi.

9.3 W trakcie cichego zbijania lub ogłuszania nie wolno używać żadnych rekwizytów.

9.4 Nie możesz stosować tej umiejętności jako jeniec.

9.5 Jeśli ktoś cię dotknie i powie „nie żyjesz” jesteś martwy, jeśli usłyszysz „ogłuszony” jesteś nieprzytomny. Masz natychmiast się położyć. Nie wolno ci krzyczeć dostałem, ani w inny sposób ostrzec kolegów.

9.6 Ogłuszonego można ocucić. Ogłuszony nie ocucony odzyskuje przytomność po 5 minutach (brak efektów ubocznych).

9.7 Zabitego i ogłuszonego w ten sposób można przeszukać i rozbroić na zasadach ogólnych.